Wednesday 29 January 2014

Sebenarnya... aku masih tidak tahu?

Hype.

Waktu lunch sekarang. Tak nak makan sebab pagi tadi dah makan Nasik lemak banyakkk, sebab nak body macam Kila Fairy. Auwh! Hot kan? Hehe.
 
 
Kalau badan aku begini? Nak ngorat aku tak? (senyum gatal) - kredit google
 
Kalaulah aku dapat badan macam di atas tu! Tapi nak workout malas ya Rabbi. So abaikan angan-angan aku ni.


* * *


Sebenarnya... aku masih tak tau dari mana encik kekasih dapat virus HIV. Sangat tak tau! Jauh dalam lubuk hati aku, aku nak tau. Naluri seorang perempuan kan begitu.

Tapi... bila aku tanya. Tak ada jawapan.

Tapi... Aku tak boleh paksa dia. Tapi aku nak tau. Ada orang kata, jangan paksa untuk mendapat jawapan. Sebab nanti buat dia stress. So tak bagus untuk count CD4.

Kalau dia jujur dengan kita, lambat laun dia akan bagitau. Sabarlah wahai hati. Adoi. Lambatnya!

Tapi... macam mana nak tau kalau dia buat tak tau je?

Tapi... bila dia tak bagitau, kepala otak aku ni berteka-teki saja. Pagi petang siang malam fikir. *PITAM*

Macam nak sedih. Tapi nampak aku ni over sangat! So aku buat-buat rileks. So far aku tak pernah lah menangis depan dia. Aku sedih sorang-sorang je dalam bilik. Aku perlu tunjuk kat dia yang aku ni kuat untuk hidup dengan dia.

Sebab... aku ada cakap. Aku nak jadi tulang belakang dia. Tak kira apa pun yang jadi, aku tetap akan sokong dia.

Tapi tulah, mana dia dapat?  Tengok?? Aku ni berteka-teki sampai bila entah.

Kalau nak ikutkan, ada beberapa sebab je yang dia boleh dapat HIV tu? Tapi... aku berat merasakan, dia dapat maybe dia ambik dadah sebab kongsi jarum? Yeke? Ke sebab dia bertukar pasangan sebelum bercinta dengan aku? Ke dia memang gay? Ya Allah. Banyaknya persoalan. Entah pape la kepala otak aku nih.

Sebenarnya, tak perlu pun fikir mana punca dia dapat. Yang penting aku ikhlas menerima dia. Itu point utama dia sekarang. Ya Allah kekalkan keikhlasan dalam hati ini.

Tapi keyakinan aku sekarang sedang menurun. Bagi aku, aku perlu tau. Sangat perlu!

Mungkinkah aku perlu menangis teruk sekarang daripada aku menangis untuk seumur hidup aku? Belum ada jawapan yang pasti. *kabur*


Please SENYUM  Wanita Rahsia! =)

 

Wassalam.

No comments: