Thursday 23 January 2014

Bos yang keliru?

Hype.

Semalam bos belanja makan! Macam biasa company aku memang suka belanja staff makan. Itu memang aku suka! Bila gemuk aku pun susah hati. Tapi makan free memang best.
 
 
 
Makan bunga ros? Boleh? HEHE

Oke berbalik pada cerita, masa tengah makan tu. Entah macam mana, bos aku boleh pulak cerita pasal kawan dia. Kawan dia yang kena kuarantin sebab  tolong orang yang eksiden. Orang yang eksiden tu pulak kaki hancur, then darah banyak keluar mencurah-curah katanya.
 
Kebetulan lagi, kawan dia yang tolong tu ada luka. Maka, kat situ ada sedikit permasalahan barangkali. Kalau kawan yang tolong tu tak ada apa-apa luka, maybe... tak jadi masalah kan?
 
Masa cerita tu, bos aku macam ada sedikit keraguan. Dia rasa macam tak selamat kalau nak tolong orang yang eksiden kalau situasi macam tu. Sebab tak tau status orang lain.
 
Tapi mana mungkin kita akan tau? Hmm.
 
Dekat situ, aku rasa macam a bit tak best lah. Macam beliau tak selesa dengan orang yang ada HIV?
 
So aku cuma boleh tambah masa makan tu, tak ada masalah kalau kita sihat dan tak ada luka. InsyaAllah tak jadi apa. Nak cakap banyak-banyak tak boleh sangat, sebab tak nak kawan-kawan opis syak pulak kat aku.
 
Cuma, bila sekarang ni ada sesiapa je orang sekeliling aku sebut pasal HIV. Aku jadi macam perlu untuk cakap sesuatu yang positif!
 
Tapi tak tau lah apa status kawan kepada bos aku tu. Tak pula aku bertanya lanjut. Semoga beliau berada di dalam keadaan yang sihat walafiat. Amin.
 
 
 
Wallahualam.
 
 

No comments: