Monday 17 February 2014

Turbo VS Kahwin?

Salam & hello...

Macam nak kongsi cerita sikit. Tapi dah jadi macam belog perkahwinan pulak aku rasa. Asyik cerita pasal kahwin je. Menyampah tak baca?
 
Entahla, tak tau nak luah kat sapa. Nak cerita kat belog yang satu lagi rasa macam tak besh. Sebab ada unsur-unsur kesihatan si kekasih. So better cerita kat sini.
 
Tapi nak dijadikan cerita malam tadi aku macam berangin sikit dengan si kekasih hati. Dia memang kaki kereta. Itu sangat tak boleh dinafikan. Tahap suka kat kereta tu sampaikan langsung tak boleh nak pelan bawak kereta. Kalau kat highway nak je melulu 180km/ jam. Balik kampung kalau standard 2 jam dia boleh bawak 45 minit. Gila tak?
 
Sebenarnya dari aku awal kenal dia, dia memang dah mengidam sangat nak pakai enjin turbo. Tapi aku ingatkan tu cuma omong-omong kosong saja. Tapi lately dia macam so serious! Hadoi la.
 
Nak buat enjin semua tu bukan sikit-sikit duit. Lagi-lagi kalau dah dalam perancangan nak kahwin, Banyak benda nak kena fikir. Kenapa nak fikir kereta jugak?
 
Tapi kan, secara positifnya biarlah dia nak main kereta tu. Daripada dia 'main' yang tidak-tidak. Sebab maybe itu cara untuk dia release tension dia. Ni aku berangin bebel-bebel, mesti dia tension je dengan aku. So baik layan kereta daripada layan aku?
 
Apa eh nak cakap? Tapi aku tak boleh nak terima. Tak boleh! Tak boleh. Tak boleh. HEHE.
 
Haritu dia jugak yang cakap, selagi dia sihat macam sekarang ni. Kalau boleh nak kahwin ASAP. Tapi ni aku tengok berasappp je apa dia cakap. Hish. Tak ada makna.
 
Aku pun dengan rendah hati cakap dengan dia, "Ok buatlah kereta awak tu. Siapalah saya ni nak halang apa awak nak buat. Kita tangguh kahwin kita. 4 ke 5 tahun lagi lah kita kahwin!"
 
Err. 4 ke 5 tahun lagi dah 30++ umur aku. Tuanya!
 
Dipendekkan cerita, kalau dah ada jodoh. Tak kisah lah dia nak pakai enjin turbo ke apa. So tak payah lah susah hati. Kalau ada jodoh tak kemana. =)
 
 
kredit - google
 
Wassalam.
 
 

2 comments:

Unknown said...

Hehehehe.... macam tu la kadang2 kan... apa yang kita suka, dia tak suka..

InsyaAllah. .kalau jodoh ita dengan dia... tak kemana... Allah temukan ita dengan dia mesti ada sebab....

Mak Wardah said...

Biasalah tu...InsyaAllah saya doakan yang terbaik buat awak