Tuesday 4 March 2014

Bertukar Kerjaya & Dunia Baru

Assalamualaikum.

Bermingguan aku tak mengupdate apa-apa perkembangan terbaru kat sini. Ya Allah aku sangat sibuk. Sibuk yang melampau sampaikan selera makan pun hilang. Aku yang kuat makan ni, selera jadi tawar habis.

Nak dipendekkan cerita, aku sedang berkursus sekarang sampai minggu depan 11hb kat Grik. Aku dah berhenti kerja di KL secara tiba-tiba. Sedihnya! Bertahun aku kerja kat KL tu tapi rasa macam tak dihargai oleh bos aku. Disebabkan aku tak cukup sebulan notis, maka aku kena bayar ganti rugi. Satu sen pun aku tak bergaji bulan ni. Nangis berlagu-lagu aku dibuatnya. Dengan komitmen bank lagi, takkan semua tu nak mintak kat encik kekasih? Tapi nasib baik dia bagi sikit. hehe.

Alkisahnya, aku sebenarnya akan bekerja di Sarawak selepas ni. Akan terbang minggu depan dan bakal menetap di sana. Secara tidak langsung aku akan duduk berjauhan dengan encik kekasih. Aku tidak pasti apakah perancangan Allah. Menjauhkan aku dengan encik kekasih? Pasti ada hikmahnya.

Mempunyai kerjaya baru di perantauan orang, mampukah aku bermain dengan emosi? Sebab aku ni kan puteri air mata! Tapi kena tabahkan hati. Sebab aku yakin, rezeki kat tempat baru ni lah akan memberikan kebahagiaan dan kepuasan dalam dunia kerja aku mendidik anak bangsa. 

Bila aku dah sampai Sarawak nanti kita cerita panjang lagi! Doakan kebahagiaan aku ya. =) 


P/s Salam perkenalan Mak Wardah ada memberikan komen-komen di entry aku nih. :) Nanti free kita berbual balik ya. Thanks atas singgahan di belog buruk ini.

2 comments:

Unknown said...

Patutla lama x update yer..... hehehe. .takpe ita .... ada hikmah semua tu..lmbt atau cepat..ita akn nmpk hikmahnya...

Sarawak? Bolehla bella gi sana nanti yer... hehehe. ..

All the best dik..kdg2 semua itu akn menjadikan kita lbh tabah..cekal...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.