Wednesday 12 February 2014

Percutian Terindah

Hello.

Sudah pulang bercuti!

Hitam legam lah aku. Walaupun aku hitam tapi masih manis. *senyum manja*

*gadis ini belajar untuk terus tabah* =)


Tapi Alhamdulillah, sedikit sebanyak percutian aku ada merungkai beberapa persoalan yang aku risaukan. Tapi sejauh mana kekal keyakinan tu? Entah aku tak pasti.
 
Banyak benda yang aku nak kongsikan. Tetapi selalu rasa tersekat. Kadang dah menaip separuh jalan, tapi masuk draft je. Kelu bisu nak meneruskan bicara. Kadang rasa idea mencurah-curah, tapi tiba-tiba hilang macam tu je.
 
Rasanya banyak hutang cerita yang tak tercerita kat sini. Tak apalah, pelan-pelan ambik masa. Semua benda pun kena ambik masa kalau nak sempurna. Kelam kabut sangat nanti apa pun tak jadi.

Sebenarnya, aku ada meluahkan apa yang tersirat ini kepada kawan baik aku. Tapi Ya Allah sedihnya, beliau 100% menghalang apa jalan yang aku pilih ni. Tanpa sedikit ruang pun untuk aku meluahkan. Sedikit aku terluka. Mengada aku ni?

Itu nanti, aku ceritakan masalah yang aku rasa kawan baik aku boleh memahami tetapi tidak.


Wassalam.
 
 

6 comments:

Unknown said...

Seronok cuti2 ya? Saya pun baru habis...tenang melihat pantai... mendengar deru ombak...

Biasa la, tidak semua orang akan faham apa yang kita rasa..kita pilih.. bella sendiri mengambil pendekatan untuk berdiam diri seketika.. tapi bella bersyukur, teman rapat bella amat memahami....

Walaupun boleh diluah, derita hati tetap tidak tertanggung...

Sabar ye wanita.... bukan senang semua nih

Unknown said...

Bella..

So far sangat best! Walaupun sebelum nak pergi tu dugaan macam-macam.

Susah nak tafsir hati orang lain, walaupun kawan baik kita sendiri. Mungkin mereka kecewa dengan pilihan kita, tetapi mereka kena tau kita memang insan terpilih untuk kuat dengan pilihan yang kita ada.

:)

Unknown said...

Betul ita..kita mungkin insan terpilih... dipilih untuk menerima dugaan dan ketentuan... tetapi ita masih boleh memilih..... jangan jadi macam bella... bella tidak pernah kesal dengan semua ini tetapi jauh di sudut hati bella... bella kecewa dengab dia... bukan menyalahkan takdir....

Tiap yang berlaku..ada hikmah disebaliknya....

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Mak Wardah said...

Akak suka baca blog wanita...suka sangat...Dlm meeting, plane kat mana2 akak tetap curi2 baca. All the best my dear adek

Mak Wardah said...

Akak suka baca blog wanita...suka sangat...Dlm meeting, plane kat mana2 akak tetap curi2 baca. All the best my dear adek