Thursday 27 March 2014

Persediaan Baju Nikah

Assalamualaikum.

Rasa tersenyum dekat sini sebab baju nikah dah ada! Alhamdulillah syukur.

Si encik kekasih ni bila aku dah jauh dari dia. Baru aku nampak kesungguhan dia tu. Dulu mungkin buat tak tau je dengan aku sebab depan mata. Tapi bila dah jauh ni, aku baru sedar  dia memang nak kahwin dengan aku. Dulu macam terpaksa rela je aku tengok! HAHA. Jahat aku ni fikir yang bukan-bukan.

Berbalik dengan baju nikah aku tadi, sebenarnya aku memang nak putih! Aku tak tau kenapa, tapi dari aku zaman kanak-kanak lagi. Kalau berangan untuk nikah atau berangan kahwin-kahwin, memang aku mengimpikan putih. Sebab bagi aku, putih tu simbolik kesucian. Nikah tu kan suci gitu. Aku memang gatal dari kecik rupanya!

Tapi...

Tapi hampir bertekak lah jugak, sebab si encik kekasih tak nak putih. Tak nak sungguh-sungguh. Kalau nak putih suruh aku nikah sorang-sorang. Hamboi. Lagi satu... Seolah-olah dia merasakan warna putih tu untuk kematian. Sampaikan dia cakap, yang umur dia kan tak panjang. Waduh, sabar jelah aku. Disebabkan rasa dalam hati dia macam tu, aku layankan je. Malas nak cerita panjang.

Nak tau warna apa dia pilih akhirnya untuk majlis pernikahan kitorang nanti??

Warna kelabu + purple! Cantik tak agak-agak? Lace dia yang luar purple then kain dalam kelabu. Aku tengok kain dia macam cantik sebab kain yang jenis berat. Aku tengok dari jauh jela. Encik cinta suruh aku tengok dari wassap je. Dia yang semangat nak warna tu.  Lagipun dah dia nak belanja. Aku suka je. HEHE.

Tapi aku cakap lah dengan dia, nanti warna untuk sanding biar aku yang tentukan. Dia jawab ok. Tapi aku tak yakin dia akan ok semudah itu. Ishk3

Bila dah borak-borak lepas tu. Encik cinta bagitau kat aku harga sebenar kain yang dia beli tu. Masa aku tau tu macam nak tercabut jantung. Mahal ya rabbi! Tapi aku tak show depan dia yang aku geram dan rasa nak marah. Aku senyap je pura-pura tak ada apa.

Tapi aku memang tak tahan. Aku text dia jugak.. " Awak ni first step dah salah. Membazir mahal sangat." Dia memang macam tulah, dia selamba jawab "Ok."

Hmmm.

Nak tau tak berapa harga baju tu? Bagi aku mahal lah. Sebabnya aku ni bukanlah gadis kaya raya yang pakai benda yang mahal-mahal ni. Tapi mungkin bagi kalian harga dia biasa je. Bayangkan baju kain bahan sahaja. Belum jahit lagi. Belum dengan sampin lagi. Belum apa-apalah senang cerita. Nak dekat 1K!

Aduhai.

Baru nak cari baju nikah pun dah pusing kepala kejap. Tapi ok jela. Aku malas dah nak fikir. Nanti cuti sekolah bulan 5 ni aku balik semenanjung aku nak tempah. Tapi tula, design macam mana pulak lah aku nak buat ni. Orang pompuan memang banyak songeh macam ni eh kalau nak kahwin? HEHE


Wassalam.

1 comment:

Unknown said...

itaaaa....

tu warna baju nikah bella!!!!!! hahahahaha......

bella mmg tak nak warna putih masa wedding...too common... and bella yang decide nak warna tuh... tapi kan, memang cenggitu la harga nya ita... sepasang dengan suami, memang dekat 1k..


warna tu sangat cantek ita..seriously..bella tak tipu...

selamat pening kepala ita dengan persiapan perkahwinan..heheheh