Monday 9 November 2015

Susah sebenarnya...

Hello.
 
Apa yang susah ni? *garu-garu kepala*
 
Takpela aku cerita jela. Bukan ada orang yang kenal aku pun kat sini.
 
Susah rupanya.
 
Susah nak mengandung. Upss.
 
Apakah?
 
Dulu. Aku bayangkan bahawa, sekali buat tupp terus jadi. Sengal gila kepala otak aku nih.
 
Rupanya TIDAK ya wahai sahabat-sahabat. Perlu bersabar dan gigih dan redha menanti rezeki yang Allah nak bagi. Kalau Tuhan cakap belum. Maka belum lah.
 
Lantas sel otak aku berhubung memikirkan, anak luar nikah tu senang je menjadi. Kan? Pulak dah jadi di buang sesuka hati. Kalau rasa tak nak tu, tolonglah buang or letak tempat yang selamat. Jangan duk campak-campak buang entah mana-mana sampai baby meninggal. Sedih tau.
 
Aku ni duk bersembang dengan keluarga aku tanya-tanya kakak-kakak aku yang meriah tu. Kenapa aku ni lambat pulak melekat. Sebab family aku ni subur-subur belaka. Lepas sebulan kahwen terus bunting pelamin belaka. Maka aku pun perasan bahawa aku ni subur.
 
HIHI *
 
 
Tapi mereka tak taulah kisah di sebalik tabir adik dia ni.
 
Tula kan.. Kalau boleh. Selagi suami aku sihat walafiat macam sekarang ni, aku nak la ada baby. Sementara boleh besarkan sama-sama dengan penuh kasih saying. Ecewah.  Kang kalau lah ditakdrikan suami aku dah mula tak sihat dan melarat. Astagfirllahalazim.
 
Jauh benar aku fikir.
 
InshaAllah ada lah kan. Jangan stress. Perancangan Tuhan tu sangat cantik pada hambaNya.
 
 
 
Doakan yang baik-baik untuk aku dan suami. Dapat zuriat yang sihat juga hendaknya.
 
Amen.
 
 
 

3 comments:

eva hayfa said...

aamiin.. moga dipermudahkn semua & cepat2 dpt baby ��

Unknown said...

Eva.

Amenn.

AnaAnne said...

jgn berhenti berharap Allah itu suka hambanya terus merintih kepada dia.....