Monday 5 October 2015

Kisah sahabat | Suami yang curang

Dugaan.
 
Ya.
 
Dugaan setiap orang itu berbeza-beza.
 
Apatah lagi dalam dunia perkahwinan kini.
 
Dapat teks dari sahabat baik masa aku zaman university dulu.
 
" Perkahwinan adalah satu perjudian"
 
Menusuk kalbu sungguh text yang aku dapat petang tadi. Terus aku berfikir jauh. Sungguhkah begitu apa yang sahabatku maksudkan?
 
Aku ni memperjudikan hidup ke?
 
Ah tidak. Ini semua adalah pilihan. Pilihan aku untuk bahagia dengan cara yang sebegini. Walaupun cara untuk aku bahagia ni lain macam. Yeke?
 
Kenapa eh mudah untuk suami curang?
 
Aku tidak memihak pada siapa-siapa. Mungkin ada kurangnya dari pihak perempuan. Mungkin jugak kurang dari pihak lelaki.
 
Sedangkan mereka dulu cintan cintun sehati sejiwa masa zaman university dulu.
 
Aku tidak berhasrat untuk berfikir lebih jauh. Aku hanya menyalurkan simpati dan doakan yang baik-baik saja. Semoga tidak terus melatah.
 
 
 
Ini semua arus menuju kematangan dalam diri.
 
Dugaan kita berbeza.
 
Ketabahan kita juga berbeza.
 
Semoga rasa bahagia kita adalah sama. Terus bahagia pada yang Esa.
 
 
XOXO

No comments: