Friday 12 January 2018

Temu Janji di HSB

Terasa rajin nak update cerita.

Masa cuti akhir tahun lepas, Disember 2017. Aku & suami dapat tarikh untuk janji temu doktor. Katanya nak cek darah aku juga sebagai isteri. So far belum pernah lah aku cek darah secara temu janji begitu dengan suami. Ini merupakan first time. Tapi dah pernah cek masa buat buku merah jambu. Cuma situasi dia aku tak ada la buat pengakuan status suami.

Maka semangat lah aku pagi itu. Siap awal pagi dengan cik Abang dan si kecik sedondon baju putih bersama-sama. Nampak comel gitu. Jarang nak sedondon. Siap bancuh susu coklat sebelum pergi, tertumpah pulak dekat baju, ko ghase? HAHA. Itupun aku nak cerita kan.

Next.

So pertemuan dekat Hospital Rehab tuh, takdela sesak sangat kat kawasan situ. Bila sampai sana ramai juga rupanya yang sedang tunggu turn jumpa doktor & nak ambik darah. Pasaipa masa tu dorang pandang aku semacam jer. Aku pun pandang balik. Mungkin la dorang tertanya-tanya kenapa aku menyibuk kat situ. HIHI.

Tapi...

Bila aku sampai sana, cakap itu ini dan bagitau status aku yang sedang mengandung lagi anak ke dua. Terus bilang cancel ambik darah aku. Sebab katanya sebab memang dah tau status aku NON REAKTIF masa buat buku pink tuuu. Gitu lah plak. Tapi logik la kan.

So aku datang haritu hanya meneman cik abang saja lah. Cuma pegawai kesihatan kat situ nasihatkan aku, agar menyatakan status aku di Klinik Kesihatan tempat aku buat check up setiap bulan.

Aku angguk cakap Ya ja. Tapi sebenarnya, aku tak mampu dan sekuat itu. Sebab... majoriti opismate aku buat check up di situ & nurse-nurse pun kenal sesama kami. So paham sendiri aje la dong.

Harap nanti bulan 6 CD4 & viral load cik abang berada dalam keadaan baik. Ameen.

4 comments:

MG Hanan said...

wow!! alhamdulillah 2nd baby dah.. tahniahhh :)

Insan daif said...

Tahniah..

Slm.. Mcm mna sy nk contact pn ye.. Sy ada pertanyaan yg xpenting.. Kalo xkeberatan.. Boleh email sy di ppkpzulhilmie@yahoo.com

Unknown said...

TERIMA KASIH KAK @MG HANAN :)

TERIMA KASIH @insan daif. Saya dah emel, tapi tak lepas. Boleh emel saya, wanita.rahsia@gmail.com

Insan daif said...

ok sy suda email