Monday 6 November 2017

Edisi Emosi

...

Aku makin diam sekarnag dan menjadi pemikir.
Banyak sangat difikir.
Tak baik untuk aku dan baby.

BEGINI.

Aku rasa.

Terkelu.
Ditelan mati emak.
Diluah mati bapak.

Ini sekadar catatan emosi.
Hanya mampu mencoret di sini.

Alkisah.
Baru-baru ini ada ahli keluarga yang terdekat mengetahui berita bakal cahaya mata kedua.

Namun.
Seperti yang dijangka.
Emosi aku remuk redam.

Sukarnya menjangka emosi bukan?

Emosi sendiri pun sukar untuk dijaga.
Apatah lagi emosi insan lain yang kita tidak tahu apa yang difikirkannya.

Bila aku fikir balik.
Sebenarnya beliau barangkali sangat menyayangi aku dan si kecik.
Apatah lagi dengan keadaan suami yang jauh.
Namun mahu menambah si kecik lagi.
Khuatir aku tidak mampu untuk menangani.

Namun bertambah terkilan.
Satu persatu persoalan dirungkai.
Soal kewangan aku dan suami pun turut dipersoal.

Aku terkedu.

Sejauh ini rasa bimbang itu?

Tak mengapalah.
Rezeki bakal anak itu akan ada.
InshaAllah.

Maafkan aku tidak mampu menyenangkan hati semua orang.
Sebab itu aku agak menyendiri.
Pulang ke kampung terasa berat hati.

Ah abaikan perasaan ini.

Kesihatan aku, suami dan si kecik patut lebih menjadi keutamaan.
Ini sekadar dugaan angin lalu.

Gitu lah kot.

No comments: